Afvallen door sporten

Sport en voeding met gezonde voeding je sportdoelen bereiken

Wat kun je het beste eten als je aan krachtsport, conditiesport of teamsport doet? Wat is het beste moment om te eten als je een training of wedstrijd hebt? Hoe zit het met de spijsvertering en wat is het nut van supplementen?

Afvallen met beweging: wat is het meest effectief?

Het is het belangrijkste dat je iets kiest wat bij je past: een sport of activiteit die je leuk vindt en die je gedurende een lange tijd kan inpassen in je leven. Want alleen dan zal je het bewegen en sporten volhouden en dus ook op je gewicht (blijvend) resultaat boeken.

Wat betreft sport kun je kiezen voor een krachtsport, duursport, teamsport of een combinatie daarvan. Met krachtsport verbeter je voornamelijk je lichaamssamenstelling: minder vet en meer spieren. Het kan zijn dat je wel vetmassa verliest, maar dat je je inspanningen niet direct terugziet op de weegschaal, omdat extra spieren ook extra gewicht betekenen. Krachtsport leidt wel tot een strakker figuur en je kunt het bereikte gewicht beter vasthouden. 

Met duursport verbrand je in het algemeen veel energie, meer dan met krachttraining. Dat komt omdat je je met duursport over een langere tijd inspant. Dat helpt goed bij het afvallen. Een teamsport kan gezellig zijn en je kunt elkaar stimuleren. Hierdoor houd je het waarschijnlijk makkelijker vol.

Kortom, juist ook de combinatie van kracht, uithoudingsvermogen en een sociaal aspect kan bijdragen aan het verliezen van gewicht. Maar grote effecten bereik je alleen als je daarnaast gezond eet.

De ontbijt- en lunchsuggesties, recepten en dagmenu’s in dit boek zijn gebaseerd op de Schijf van Vijf. Zo weet je zeker dat je een goede basis hebt om te sporten.

FIT-Methode-2.0-Inkijk-exemplaar-3-turbo-1

De FIT Methode is hét stappenplan naar een fit, strak en sterk lichaam voor mannen en vrouwen. Het is gebaseerd op tientallen jaren aan wetenschappelijk onderzoek, succesvol toegepast door ons team van personal trainers, sportdiëtisten en wetenschappers.

Kies voor fit en doe vandaag nog mee.

Love2run

Love2Run
Het hardloop handboek voor elk type hardloper

Love2Run is een toegankelijk en gemakkelijk te lezen boek over hardlopen. Niet teveel moeilijke begrippen en toch compleet.

Love2Run bevat veel informatie en is een gemakkelijk naslagwerk. Van je eerste stap tot je eerste finish komt alles makkelijk leesbaar aan bod.

Love2Run is ideaal voor mensen die niet in dikke boeken willen duiken maar snel en gemakkelijk meer te weten willen komen. De titel zegt het eigenlijk al Love2Run, (ik) hou van hardlopen, dat is het belangrijkste, geniet van je runs en heb plezier in je sport.

Lees hier hoe je hardlopen en afvallen kan combineren.

Het Stimuleren Van De Aanmaak Van Vet-Verbranding-Hormonen Is De Weg Tot Succes Om Snel Al Je Overtollig Vet Te Verliezen

Op dit moment verbrandt je een bepaalde hoeveelheid calorieën in rust. Door je voedingspatroon aan te passen zorg je dat jouw lichaam schakelt van de ‘vet-opslag modus’ naar de ‘vet-verbranding modus’. De hoeveelheid vet dat je per week zult verbranden en dus hoeveel kilo je per week zult verliezen terwijl je in de ‘vet-verbranding modus’ bent, wordt bepaald door hoeveel calorieën je in rust verbrandt (je BMR).

Door terwijl je (door je voeding te optimaliseren en je hormoonhuishouding in balans te brengen) in de ‘vet-verbranding modus’ bent, je lichaam te stimuleren een hoger BMR te hebben, met andere woorden: meer calorieën in rust te verbranden, hoe sneller je de kilo’s overtollig lichaamsvet zult kwijtraken.

Dit doe je door met de juiste training de aanmaak van vet-verbranding-hormonen te stimuleren.

Deze stimuleer je door het doen van de juiste spierversterkende oefeningen Het Wekelijks Doen Van De Juiste Spierversterkende Oefeningen Stimuleert De Maximale Aanmaak Van Vet-Verbranding-Hormonen